Saturday 28 September 2013

Pengalaman Pertama

Jujurnya saya memang bukan orang yang layak bercakap di khalayak ramai. Saya tiada pengalaman dan tidak begitu suka expose diri. Tadi saya pecahkan dinding yang menghalang saya selama ini. Saya bercakap di tengah-tengah SACC Mall untuk sesi bedah buku Andalusia, Here We Come!

Walaupun adalah 2, 3 orang yang mendengar sesi berlangsung, tetapi saya tetap berpuas hati. Hari ini, saya lakukan sesuatu yang baru, yang tidak pernah saya buat sebelum ini. Saya sudah keluar daripada zon selesa dan mencabar diri!

Nurisha, you have nothing to lose. Why worry?

Itu yang saya tanya kepada diri apabila saya hampir tidak mahu menyertai sesi ini. Kita tak sangka apa yang kita sebenarnya mampu lakukan apabila melangkah keluar daripada zon selesa selama ini. Dan hari ini saya bangga dapat bercakap di atas pentas bersama dua editor yang lain. Sesuatu yang tidak pernah saya fikir saya akan lakukan sebelum ini.

Yes, why worry? You have nothing to lose anyway.

Bak kata Nike, Just Do It! :)


Gambar ihsan daripada facebook page Alahai! Mutiara Minda MPH
https://www.facebook.com/mphmutiaraminda?ref=stream

Terima kasih sahabat-sahabat saya yang sudi hadir. Din, Ferd dan Alep. Allah sahaja yang membalas kebaikan kalian.

Apa tunggu lagi? Jom keluar daripada zon selesa. Do something. Just do it. :)

2 comments: